Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Logga in på Mina sidor för att:

  • Rapportera löner och se tidigare lämnade rapporter
  • Se företagets fakturor och saldon
  • Lägga upp fler administratörer

Tips!
 - Instruktioner månadsrapportering

Avvikelserapport

När de inrapporterade uppgifterna bearbetas, kan systemet upptäcka olika typer av fel som gör att uppgifterna inte kan sparas. Då skapas en avvikelserapport.

Avvikelserapporten innehåller fel som gör att individuppgifter eller löneuppgifter inte kan sparas. Det kan till exempel var ogiltiga person- eller samordingsnummer, fel format på datum eller att anställda har tilldelats en upp­märkning som inte är gilitig för företget.  Uppgifterna måste korrigeras i lönesystemet och sedan kan en ny fil laddas upp.

Här finns avvikelserapporten

Den administratör som genomfört rapporteringen samt huvud­­administratören får ett e-postmeddelande om att det finns avvikelserapport på Mina sidor. I e-tjänsten Rapportera löner för arbetare visas de senaste avvikelserapporterna i Aktuellt-rutan på översiktssidan. Via länken Visa alla rapporteringshändelser på samma sida kan du filtrera fram vilka rapporteringar som har eller har haft avvikelser.

Avvikelserapporten är i formatet csv.