Byt sektion
Självservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Logga in på Mina sidor

Välj sektion att logga in på:

Privat

Företag

ESA

Du är på Om Fora
Nedan kan du välja att gå till en annan del av fora.se
Close

Trygghet genom jobbet

Kollektivavtalad tjänstepension och försäkringar

Företag

Information, blanketter och tjänster skiljer sig åt för olika typer av företag.
Välj vilken typ av företag du företräder

Sänkt ålder för Avtalspension SAF-LO 2021

Svenskt Näringsliv och LO har träffat en överenskommelse om att successivt sänka åldern för intjänande till Avtalspension SAF-LO från dagens 25 år, med start 2021.

Information med anledning av Coronaviruset

Vi får många frågor med anledning av Coronaviruset och har samlat den viktigaste informationen. Hittar du inte svar på dina frågor där, kan du vända dig till Foras kundservice.

Om Fora

Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.

Handläggare till Foras kundservice

Fora befinner sig i en spännande och utmanande förändringsresa med stora satsningar inom digitalisering och processeffektivisering. Målet är nöjdare kunder och en stärkt kundupplevelse. Framgången ligger i kraften och kunskapen hos våra medarbetare och i vår kultur som verkar för ständiga förbättringar och personlig utveckling.

Till dig som vill bidra till Fora kundservices utveckling och resultat! 

Uppdraget för Kundservice Företag är främst att handlägga kundärenden och ge service till våra företagskunder. Avdelningen är inne i en spännande och intressant förändringsfas med flera utmaningar att ta tag i. Vi har kommit en bit på väg med att effektivisera verksamheten och styra mot uppsatta mål och ser också att vårt arbete med ständiga förbättringar pågår och ger resultat.

Som handläggare ska du kunna hantera flera olika typer av handläggning, både av lite enklare slag och av mer komplicerande slag.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som handläggare ansvarar du för att ta hand om försäkringsärenden enligt överenskomna servicenivåer, samt att bibehålla och förbättra kvalitén i Foras register utifrån uppsatta mål. Allt för att verka för en hög kundnöjdhet genom god service. Vårt uppdrag är att hjälpa kunden teckna, ändra och avsluta försäkringar för sina anställda.

Ansvaret i uppdraget innebär även att sätta tydliga mål, följa upp, rapportera kontinuerligt och delta i projekt och test.

Erfarenheter och egenskaper

Dina tidigare erfarenheter kan vara varierande men det är viktigt att du ska tycka om att ge service.

För att lyckas i ditt uppdrag behöver du vara en god kommunikatör och ha lätt för att ta in information och använda den praktiskt. Vidare behöver du vara analytisk, trivas med utmaningar och arbeta mot uppsatta mål. Du tycker om att ge service och har lätt för kundkontakter i olika kanaler.

Personliga egenskaper

På Fora sätter vi stort värde på personlighet. För att lyckas i denna roll och trivas på Fora krävs att du är en positiv, strukturerad och självgående problemlösare som gillar högt tempo. Du tycker om och är bra på att ta initiativ och driva arbetet framåt i samarbete med andra.

Ansökan

Just nu söker vi inte personal aktivt, men du får gärna skicka in en spontanansökan innehållande personligt brev och cv till jobb.ks@fora.se.

Facklig representant är Ylva Lindgren, FTF, telefon 08-787 46 04 och Anna Hammarberg, SACO, telefon 08-787 45 97.