I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.
Tips!
- Instruktioner månadsrapportering
När de inrapporterade uppgifterna bearbetas, kan systemet upptäcka olika typer av fel som gör att uppgifterna inte kan sparas. Då skapas en avvikelserapport med fel som måste korrigeras så fort som möjligt.
Avvikelserapporten innehåller fel som gör att individuppgifter eller löneuppgifter inte kan sparas. Det kan till exempel var ogiltiga person- eller samordingsnummer, fel format på datum eller att anställda har tilldelats en uppmärkning som inte är gilitig för företget. Korrigera uppgifterna i lönesystemet och ladda sedan upp en ny fil.
Det är först när felen har rättats som lönen för berörda anställda kan registreras. Därför är det viktigt att du korrigerar felen så fort som möjligt.
Den administratör som genomfört rapporteringen samt huvudadministratören får ett e-postmeddelande om att det finns avvikelserapport på Mina sidor.
Avvikelserapporten är i formatet csv.