Byt sektion
Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Log in - Mina sidor (My pages)


Privat
 (Employees)

Företag (Employers)

Du är på In English
Nedan kan du välja att gå till en annan del av fora.se
Close

Trygghet genom jobbet

Kollektivavtalad tjänstepension och försäkringar

Företag

Information, blanketter och tjänster skiljer sig åt för olika typer av företag.
Välj vilken typ av företag du företräder

Aktuellt på Fora

Aktuellt

Äntligen tjänstepensionens dag!

27 september 2022

I dag firar vi för tolfte året i rad Tjänstepensionens dag. I år vill vi belysa hur mycket enklare och roligare livet blir när man han koll på sin tjänstepension, men också visa glädjen som uppstår när man inser att man faktiskt har det.

Aktuellt

Kontorssafari ökar gemenskap och verksamhetsförståelse

16 september 2022

Hur ökar man gemenskap och förståelse för varandra i företag där alla jobbar i olika team? ”Kontorssafari” kan vara ett sätt. På Fora genomförs kontorssafari sex gånger per år, då medarbetare under en dag kan besöka olika avdelningar på Fora och få inblick i hur andra kollegor arbetar.

Aktuellt

Checklista till dig som fått Foras pensionsbesked

1 juli 2022

Under våren har Foras årliga pensionsbesked skickats till alla som via sin anställning tjänat in pengar till sin tjänstepension Avtalspension SAF-LO. Om du är en av dem som fått pensionsbeskedet, tipsar vi här om Foras checklista som hjälper dig att enkelt förstå ditt pensionsbesked

Aktuellt

Elisabeth Wisén blir ordinarie vd för Fora

21 juni 2022

Efter sex månader som Foras tillförordnande vd tillträder nu Elisabeth Wisén som ordinarie vd. Under sina sex månader på Fora har Elisabeth redan gjort avtryck och kunnat bidra med viktiga pusselbitar i Foras utveckling.

Kundservice

I Foras kundservicesektioner hittar du bland annat:

  • Blanketter och instruktioner
  • Situationsguider och frågor & svar
  • Kontaktvägar till Fora

Om Fora

Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.

Foreign companies

Foreign companies with temporary operations in Sweden

Foreign companies with temporary operations in Sweden can sign insurance agreements with Fora.

Temporary operations are defined as operations which are intended to be conducted in Sweden for a period of no more than 12 months. The time period is counted from the date on which the company commences operations in Sweden.

What applies after 12 months

If the company continues to operate in Sweden after 12 months, its operations will no long be temporary. In that event, information about what applies can be found under Companies with collective agreements and Companies without collective agreements.

Checklist

Find out which insurances need to be taken out

Sign insurance agreements

Report final payroll statements in January

Cancel the insurance agreement

    Call customer service

    Business days 08.00-17.00
    08-787 40 10

    Between 11.00 - 13.00 we receive a lot of phone calls. If possible, call us at another time for quicker assistance.

    If you are a customer

    If you are already a customer, you can log in to Mina sidor (My pages) and send your query to Customer Service via e-mail.

    Send e-mail

    Use the form to send a general message. Our ambition is to reply to incoming e-mails within 2 business days. We are not able to handle e-mails containing personal data.

    Customer number
    Corporate ID number
    Name
    Required
    Phone number
    Required
    E-mail
    Required
    Required
    Message
    Required

    Contact details

    Postal address
    Fora AB
    101 56 Stockholm

    Visiting address
    Sveavägen 44, Stockholm

    Switch board
    Telephone: 08 - 787 40 00
    If you have customer queries we recommend you to contact Customer Service via telephone or e-mail.

    Opening hours
    Switch board and deliveries: 08.10 - 16.45
    (18 May - 11 September 08.10 - 15.45)

    Please observe!

    Due to the current situation we do not accept other than pre-booked or necessary visits (courier, company mail, etc.) to our office.