Byt sektion
Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Logga in på Mina sidor

Välj sektion att logga in på:

Privat

Företag

ESA

Du är på Kundservice
Nedan kan du välja att gå till en annan del av fora.se
Close

Trygghet genom jobbet

Kollektivavtalad tjänstepension och försäkringar

Företag

Information, blanketter och tjänster skiljer sig åt för olika typer av företag.
Välj vilken typ av företag du företräder

Aktuellt på Fora

Aktuellt

Tre miljoner personer får pensionsbesked från Fora

27 april 2022

I slutet av april påbörjas utskicket till privatanställda arbetare som under år 2021 tjänat in pengar till sin Avtalspension SAF-LO. Det ett bra tillfälle att se över sin tjänstepension i samband med att man får sitt pensionsbesked från Fora.

Aktuellt

Stopp för handel med Rysslandsfonder

Alla valbara fondbolag inom Avtalspension SAF-LO som har Rysslands- eller Östeuropafonder, har tvingats stänga dessa fonder för handel. Fonderna kan inte kan köpas, säljas eller bytas i dagsläget. Nya pensionspremier kan inte heller placeras i fonderna, och kapitalflytt till eller från fonderna kan inte genomföras.

Lediga jobb

Lediga jobb

Vi befinner oss på en spännande förändringsresa. Målet är ett modernare Fora som alltid utgår från kundernas behov. Följ med oss på resan! Vi söker just nu...

Lönerapportering

Rapportera Företagares egen försäkring i april

8 april 2022

Nu är det dags att rapportera slutliga löneuppgifter för dig som tecknat Företagares egen försäkring med Avtalspension SAF-LO. Inom kort får du ett brev med mer information om hur rapporteringen går till och när du senast behöver göra rapporteringen.

Vem räknas som företagare?

Olika roller omfattas av olika försäkringar. Ta hjälp av vår guide för att ta reda på om en person räknas som företagare eller inte.

Kundservice

I Foras kundservicesektion hittar du bland annat blanketter, instruktioner, vanliga frågor och kontaktvägar.

Om Fora

Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.

Kundservice Företag

Vad vill du veta mer om?

Situationshjälpen

Vanligaste frågorna till kundservice just nu

Varför har jag fått en faktura trots att jag sagt upp mitt avtal?

Hur säger man upp försäkringsavtalet?

Fakturan stämmer inte - vad gör jag då?

Vad är minimipremie?

Jag har avvecklat mitt företag men har ändå fått en faktura - ska jag betala den?

Jag har inga anställda, ändå har jag fått en faktura - ska jag betala den?

Hur bestrider jag en faktura?

Vi vill få fakturan via e-post – hur gör vi då?

    Ring kundservice

    Helgfria vardagar 08.00-17.00
    08-787 40 10

    Mellan 11.00 - 13.00 ringer många till oss. Om du har möjlighet att ringa någon annan tid så får du hjälp snabbare.

    För dig som är kund

    Om du har specifika avtalsfrågor, vill ange personnummer eller andra uppgifter som du tror att vi behöver ha för att svara på din fråga, så logga in på Mina sidor och skriv ditt meddelande till kundservice där.

    Skicka e-post

    Här kan du ställa generella frågor. Vår ambition är att svara inom 2 - 3 arbetsdagar. Vi hanterar inte e-postmeddelanden som innehåller personuppgifter.

    Kundnummer
    Orgnummer
    För- och efternamn*
    Fyll i namn.
    Telefon
    Fyll i telefon
    E-postadress*
    Fyll i en fullständig e-postadress.
    Välj ärendetyp
    Meddelande
    Skriv ditt meddelande

    Chatta med vår kundservice

    Chatten är i regel öppen helgfria vardagar 09.00-16.00 för generella frågor. Vi kan inte hantera personuppgifter utan rekommenderar då att du antingen ringer till oss med ditt BankID redo eller loggar in på Mina sidor och skickar ett meddelande.

    Kontaktuppgifter

    Postadress
    Fora AB
    101 56 Stockholm

    Besöksadress
    Sveavägen 44, Stockholm

    Växel
    Telefon: 08 - 787 40 00
    Har du frågor angående enskilda kundärenden hänvisar vi till kundservice via telefon eller e-post.

    Öppettider
    För växel, bud och leveranser: 08.10 - 16.45
    (16 maj - 15 september 08.10 - 15.45).

    Observera!

    Vi tar inte emot annat än bokade eller nödvändiga besök (bud, företagspost och liknande) på vårt kontor.

Om du inte är nöjd

För oss är det viktigt att du som kund blir nöjd.
Kontakta oss om du har synpunkter på handläggningen av ditt ärende.

Information med anledning av Coronaviruset

Det kommer många frågor till Fora med anledning av Coronaviruset, så vi har samlat den viktigaste informationen på en sida. Hittar du inte svar på dina frågor där, kan du vända dig till Foras kundservice.