I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.
Tips!
- Instruktioner månadsrapportering
Om fel uppgifter har rapporterats för en månad ska korrigeringen göras på den månaden.
Behöver du korrigera uppgifter för enstaka individer, gör du det enklast via manuell inmatning på Mina sidor. Gör du korrigeringen via fil från lönesystemet bör du bara ta med de individer du ska göra ändringar för.
Fakturan sammanställs den första arbetsdagen i varje månad. Alla ändringar som har gjorts före faktureringen kommer med på den fakturan.
Om du gör korrigeringar för månader som redan har fakturerats, kommer de justerade kostnaderna på nästa faktura med en fakturaspecifikation för den månad som korrigeringen avsåg.
När de inrapporterade uppgifterna bearbetas, kan systemet upptäcka olika typer av fel som gör att uppgifterna inte kan sparas. Då skapas en avvikelserapport.