Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Påverka Foras nya digitala tjänster

19 mars 2019

Vill du vara med i en referensgrupp som får tycka till om Foras nya digitala tjänster för bland annat val av pensions­förvaltare?

Fora utvecklar just nu helt nya digitala tjänster för anställda. Vi vill göra det ännu enklare att vara kund hos Fora.

Vill du vara med i en referensgrupp som får tycka till om nya digitala tjänster och Mina sidor? Skicka i så fall ett e-postmeddelande till referensgrupp@fora.se så berättar vi mer!

11 december 2025

Förändringar i rutinerna för extra pensionspremier 2026

Under 2026, med start tidigast i april, införs nya rutiner för hur extra pensionspremier ska rapporteras och faktureras. Syftet med förändringarna är att förenkla administrationen och skapa en mer enhetlig hantering.

8 december 2025

Premier och avgifter för 2026

Premierna för de kollektivavtalade försäkringarna och Avtalspension SAF-LO har fastställts för 2026.

4 december 2025

Ny tjänst – underlag för särskild löneskatt

Nu finns det möjlighet att få en summering för valfri period av de pensionskostnader som Fora fakturerat. Underlaget kan användas för beräkning av särskild löneskatt på pensionskostnader (SLP).

12 november 2025

Fakturan för grundpremien kommer i april

Företag utan anställda betalar en grundpremie en gång per år för försäkringsavtalet. Fakturering av grundpremien sker alltid i efterhand eftersom det är först när året är slut som vi vet vilka företag som har haft anställda och inte. Det innebär att kostnaden för 2025 faktureras i april 2026.

av 42
>