Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Nya villkor och priser som gäller från den 1 oktober 2022

Ursprunglig artikel uppdaterad:

18 november 2022

Från 1 oktober gäller nya villkor och priser för Försäkring för avgångsbidrag, AGB för arbetare och Trygghetsfonden TSL. Även villkoren för TRR Trygghetsrådet och Trygghetsrådet TRS ändras.

Förändringarna hänger ihop med huvud­avtalen om trygghet, omställning och anställnings­skydd som ingåtts mellan Svenskt Näringsliv och LO respektive Svenskt Näringsliv och PTK. Huvud­avtal har också ingåtts mellan Arbetsgivaralliansen, Svensk Scenkonst och PTK. Huvud­avtalen innehåller nya villkor för omställning, såsom nya möjligheter att beviljas studiestöd, samt arbetsrättsliga förändringar.

De nya villkoren för AGB, TSL, TRR och TRS berör företag med kollektiv­avtal. Hur de nya villkoren och priserna för AGB och TSL ser ut beror på vilket eller vilka kollektiv­avtal företaget omfattas av. I slutet av november skickar Fora ut en ny försäkringsbekräftelse där det framgår vad som gäller för ditt företag och dina anställda. Informationen kommer då även att finnas på Mina sidor.

De nya villkoren innebär även att kostnaden för de olika försäkringarna och avgifterna påverkas. De nya priserna för AGB, TSL, TRR och TRS gäller från 1 oktober 2022 och prislistorna på fora.se har uppdaterats.

11 december 2025

Förändringar i rutinerna för extra pensionspremier 2026

Under 2026, med start tidigast i april, införs nya rutiner för hur extra pensionspremier ska rapporteras och faktureras. Syftet med förändringarna är att förenkla administrationen och skapa en mer enhetlig hantering.

8 december 2025

Premier och avgifter för 2026

Premierna för de kollektivavtalade försäkringarna och Avtalspension SAF-LO har fastställts för 2026.

4 december 2025

Ny tjänst – underlag för särskild löneskatt

Nu finns det möjlighet att få en summering för valfri period av de pensionskostnader som Fora fakturerat. Underlaget kan användas för beräkning av särskild löneskatt på pensionskostnader (SLP).

12 november 2025

Fakturan för grundpremien kommer i april

Företag utan anställda betalar en grundpremie en gång per år för försäkringsavtalet. Fakturering av grundpremien sker alltid i efterhand eftersom det är först när året är slut som vi vet vilka företag som har haft anställda och inte. Det innebär att kostnaden för 2025 faktureras i april 2026.

av 34
>