I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.
E-tjänst
Mina sidor är företagets egna sidor. Där finns e-tjänster för till exempel rapportering av löner och nyanställda arbetare. Det går också att se vad som ingår i försäkringsavtalet samt företagets fakturor och saldon. Inloggning görs med e-legitimation.
För att få tillgång till Mina sidor behöver företaget anmäla en huvudadministratör. Det görs via den här e-tjänsten. Huvudadministratören kan därefter lägga till flera administratörer via Mina sidor.
Enklaste sättet är att använda e-tjänsten Anmäl huvudadministratör. Den är tillgänglig för företag som har organisationsnummer och firmatecknare i officiella register*. Du kan använda e-tjänsten för att anmäla dig själv eller någon annan som huvudadministratör.
Du behöver ange företagets kundnummer hos Fora i e-tjänsten (finns på försäkringsbekräftelse och fakturor).
Den som anmäls som huvudadministratör via e-tjänsten måste ha ett svenskt personnummer.
Anmälan ska signeras av firmatecknare med BankID. Om det är flera firmatecknare så blir anmälan klar så snart samtliga har signerat.
Anmälan av huvudadministratör kräver underskrift av behörig firmatecknare. Du kan starta e-tjänsten utan att själv vara firmatecknare och sedan bjuda in en eller flera firmatecknare att signera anmälan med BankID.
Det här behöver du:
* Vi jobbar på att göra e-tjänsten tillgänglig för alla, men i nuläget behöver huvudadministratör anmälas via blankett i följande fall:
Huvudadministratören är ansvarig mot Fora för företagets användande av Mina sidor och för företagets administration av försäkringsavtalet på Mina sidor.
Huvudadministratören kan registrera fler administratörer, men är också ansvarig för att ta bort administratörer som inte längre ska ha behörighet till Mina sidor.
Det är i första hand företagets huvudadministratör som får viktig information via e-post från Fora, så se till att alltid ha en huvudadministratör med giltig e-postadress.
Om en huvudadministratör tar bort sig själv måste en ny anmälas, via e-tjänst eller blankett.
Vi rekommenderar att du använder den senaste versionen av någon av följande webbläsare när du besöker fora.se och Mina sidor:
Om du upplever några problem med Foras webbplats rekommenderar vi dig att uppgradera din webbläsare till en senare version.
Fora.se fungerar i smarta telefoner och i läsplattor, men för inloggade tjänster på Mina sidor (exempelvis lönerapportering) rekommenderar vi att du använder en dator då tjänsterna inte är optimerade för mobiltelefon eller läsplatta.
Om du använder Internet Explorer 11 behöver du aktivera kompatibilitetsläget innan du loggar in för att kunna använda Mina sidor fullt ut.
Vi rekommenderar att du använder programmet Adobe Acrobat Reader för att läsa blanketter och broschyrer i pdf-format. Om du saknar programmet laddar du ner det gratis på Adobes webbplats. Följ instruktionerna och installera programmet. Efter att installationen är klar kan du återvända till Foras webbplats.
Mellan 11.00 - 13.00 ringer många till oss. Om du har möjlighet att ringa någon annan tid så får du hjälp snabbare.
För att få svar i ärenden som rör ett specifikt avtal eller där personuppgifter behöver anges eller dokument bifogas. Logga in för att kommunicera säkert med kundservice.
Här kan du endast ställa generella frågor och få generella svar. Använd meddelandefunktionen på Mina sidor för alla andra frågor. Vår ambition är att svara inom 2 arbetsdagar.
Vi hanterar inte e-postmeddelanden som innehåller personuppgifter.
Postadress
Fora AB
101 56 Stockholm
Leveransadress för bud och paket
Sveavägen 44, Stockholm
Öppettider
Bud och leveranser: 08.10 - 16.45
(16 maj - 15 september 08.10 - 15.45).
Observera!
Vi tar inte emot annat än bokade eller nödvändiga besök
(bud, företagspost och liknande) på vårt kontor.