Nu är sommaren här och under juli har vi justerade öppettider: 8.00–16.00. Dessa tider gäller från den 1 juli till och med den 31 juli.
I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.
20 december 2022
2 januari klockan 7.00 öppnar Foras tjänst för rapportering av slutliga löner för år 2022.
Varje år behöver företag lämna uppgifter om anställda och deras löner. Genom lönerapporteringen får Fora veta vilka arbetare som varit anställda hos företaget under året och hur mycket de har tjänat.
De slutliga (faktiskt utbetalade) lönerna används till att räkna ut företagets slutliga kostnad för försäkringar och tjänstepension för föregående år. Genom lönerapporteringen får Fora också veta vilka arbetare som varit anställda hos företaget under året och hur mycket de har tjänat. Uppgifterna används till att beräkna och föra över pensionspremier till de pensionsbolag som förvaltar de anställdas pensionspengar.
Rapporteringen i januari är det enda sättet som Fora kan få uppgifter om slutliga löner och vilka arbetare som varit anställda under året. Det är inte samma uppgifter som lämnas där, som rapporteras till exempelvis Skatteverket.
Nu är sommaren här och under juli har vi justerade öppettider: 8.00–16.00. Dessa tider gäller från den 1 juli till och med den 31 juli.
Den här informationen är till arbetsgivare som har betalat avgift till TRR, TRS eller TSL under perioden 1 januari - 31december 2024 och som ännu inte har registrerat något bankkonto eller bankgiro hos Fora för utbetalning.
För första gången redovisas avkastningen från den nya månadsvisa premieöverföringen till Avtalspension SAF-LO i de 3,6 miljoner pensionsbesked som skickas ut av Fora i år. Här belyser vi fördelarna för den anställde.
Maj är här och för många är säsongsjobbet under sommaren redan säkrat. Men det finns fortfarande lediga tjänster att söka. Oavsett om du redan har ett jobb eller fortfarande letar, är det viktigt att se över ditt försäkringsskydd.
Agnes Mårdbrant, verksamhetsspecialist inom kundservice, är en av de drivande krafterna bakom aktiviteter som förstärker arbetsplatsens gemenskap och stärker banden mellan medarbetarna. Här berättar hon om Foras fritidsförening Fritte, den varma kulturen på Fora och företagets viktiga samhällsfunktion.