Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Driftmeddelande

Just nu ringer många till oss med frågor om avvikelserapporter som rör månads­rapportering. Vi ber dig avvakta med att ringa i just det ärendet medan vi felsöker och rättar. 
Observera! Eftersom möjligheterna att rapportera och göra rättningar har varit begränsade under systemuppgraderingen tas inga förseningsavgifter ut så länge lönerna som betalats ut under april, maj och juni rapporteras senast 31 augusti.

Kundservice Företag

Vad vill du veta mer om?

Situationshjälpen

Ny funktionalitet juni 2025

Systemuppgraderingen som gjordes i juni 2025 medförde ett antal förbättringar, framförallt gällande hantering av anställnings­uppgifter. Det finns även några kända fel som vi jobbar med att åtgärda.

Vanligaste frågorna till kundservice just nu

Hur gör jag med rapportering av säsongsanställda?

Kan startdatum för anställning och upp­märkning vara olika?

Hur gör jag för att ändra startdatum på en anställning?

Hur ser jag om lön har hänförts till andra månader?

Vad innebär "lön hänförlig till annan månad"?

Kan jag kvitta en månadsfaktura mot en kredit på en faktura som baseras på årlig rapportering, och vice versa?

När och hur ska jag använda Avtals­pension SAF-LO efter 65 år respektive Kompletterande pensions­premie efter 65 år?

Tas det ut någon kostnad för arbetare över 65 år?

Var hittar jag våra upp­märkningsalternativ?

Till vilka bankgironummer ska fakturan för tjänste­männens respektive arbetarnas försäkringar betalas in?

Hur säger man upp försäkrings­avtalet?

    Ring kundservice

    Helgfria vardagar 08.00-17.00
    08-787 40 10

    Mellan 11.00 - 13.00 ringer många till oss. Om du har möjlighet att ringa någon annan tid så får du hjälp snabbare.

    Skicka e-post via Mina sidor

    För att få svar i ärenden som rör ett specifikt avtal eller där personuppgifter behöver anges eller dokument bifogas. Logga in för att kommunicera säkert med kundservice.

    Kontaktuppgifter

    Postadress
    Fora AB
    101 56 Stockholm

    Leveransadress för bud och paket
    Sveavägen 44, Stockholm

    Öppettider
    Bud och leveranser: 08.10 - 16.45
    (16 maj - 15 september 08.10 - 15.45).

    Observera!
    Vi tar inte emot annat än bokade eller nödvändiga besök
    (bud, företagspost och liknande) på vårt kontor.

Om du inte är nöjd

För oss är det viktigt att du som kund blir nöjd. Kontakta kundservice (08-787 40 10) eller logga in på Mina sidor och använd kontaktformuläret för att skapa ett ärende med det klagomål du vill framföra.