Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Kontorssafari ökar gemenskap och verksamhetsförståelse

16 september 2022

Hur ökar man gemenskap och förståelse för varandra i företag där alla jobbar i olika team? ”Kontorssafari” kan vara ett sätt. På Fora genomförs kontorssafari sex gånger per år, då medarbetare under en dag kan besöka olika avdelningar på Fora och få inblick i hur andra kollegor arbetar.

Kontorssafari_700.jpg

Det är frivilligt att vara med på Foras kontorssafari och varje avdelning som deltar skapar sin egen presentation. Det kan till exempel vara en muntlig presentation som följs av att man visar hur man praktiskt arbetar med en viss handläggningsuppgift. Kontorssafarin pågår under en dag med schemalagda pass på cirka 45 minuter för varje avdelning. Medabetarna bokar enkelt in sig via intranätet.

– Vi utvärderar varje kontorssafari och vi har bara fått positiv respons, säger Elin Alfredson, koordinator för kundservice och projektledare för Foras kontorssafari.
– Det ger dessutom oväntade resultat. När kollegor från it besökte kundservice och såg hur de jobbade, kom de på konkreta idéer som skulle kunna förenkla arbetet för kundservice.

Höstens första kontorssafari på Fora är idag den 16 september.

11 december 2025

Förändringar i rutinerna för extra pensionspremier 2026

Under 2026, med start tidigast i april, införs nya rutiner för hur extra pensionspremier ska rapporteras och faktureras. Syftet med förändringarna är att förenkla administrationen och skapa en mer enhetlig hantering.

8 december 2025

Premier och avgifter för 2026

Premierna för de kollektivavtalade försäkringarna och Avtalspension SAF-LO har fastställts för 2026.

4 december 2025

Ny tjänst – underlag för särskild löneskatt

Nu finns det möjlighet att få en summering för valfri period av de pensionskostnader som Fora fakturerat. Underlaget kan användas för beräkning av särskild löneskatt på pensionskostnader (SLP).

12 november 2025

Fakturan för grundpremien kommer i april

Företag utan anställda betalar en grundpremie en gång per år för försäkringsavtalet. Fakturering av grundpremien sker alltid i efterhand eftersom det är först när året är slut som vi vet vilka företag som har haft anställda och inte. Det innebär att kostnaden för 2025 faktureras i april 2026.

av 42
>