Byt sektion
Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Logga in på Mina sidor

Välj sektion att logga in på:

Privat

Företag

ESA

Du är på Om Fora
Nedan kan du välja att gå till en annan del av fora.se

Trygghet genom jobbet

Kollektivavtalad tjänstepension och försäkringar

Företag

Information, blanketter och tjänster skiljer sig åt för olika typer av företag.
Välj vilken typ av företag du företräder

Aktuellt på Fora

Elisabeth Wisén blir ordinarie vd för Fora

21 juni 2022

Efter sex månader som Foras tillförordnande vd tillträder nu Elisabeth Wisén som ordinarie vd. Under sina sex månader på Fora har Elisabeth redan gjort avtryck och kunnat bidra med viktiga pusselbitar i Foras utveckling.

Avtalat

Avtalat lanserar ny webb

13 juni 2022

Avtalats webbplats har uppdaterats med ny startsida, struktur, navigering och fler sidor om kollektivavtalad tjänstepension och försäkring. På avtalat.se finns samlad information och vägledning om kollektivavtalad tjänstepension och försäkring. Genom att samla allting för både arbetsgivare och anställda på ett ställe, får du en bättre översikt.

Tre miljoner personer får pensionsbesked från Fora

27 april 2022

I slutet av april påbörjas utskicket till privatanställda arbetare som under år 2021 tjänat in pengar till sin Avtalspension SAF-LO. Det ett bra tillfälle att se över sin tjänstepension i samband med att man får sitt pensionsbesked från Fora.

Stopp för handel med Rysslandsfonder

Alla valbara fondbolag inom Avtalspension SAF-LO som har Rysslands- eller Östeuropafonder, har tvingats stänga dessa fonder för handel. Fonderna kan inte kan köpas, säljas eller bytas i dagsläget. Nya pensionspremier kan inte heller placeras i fonderna, och kapitalflytt till eller från fonderna kan inte genomföras.

Lediga jobb

Prenumerera på lediga jobb

Vi befinner oss på en spännande förändringsresa. Målet är ett modernare Fora som alltid utgår från kundernas behov. Missa inte om det kommer upp ett jobb som passar dig.

Vem räknas som företagare?

Olika roller omfattas av olika försäkringar. Ta hjälp av vår guide för att ta reda på om en person räknas som företagare eller inte.

Kundservice

I Foras kundservicesektion hittar du bland annat blanketter, instruktioner, vanliga frågor och kontaktvägar.

Om Fora

Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.

Årsredovisning 2019

Årsredovisningen är upprättad enligt Årsredovisningslagen och Bokföringsnämndens allmänna råd för större företag.

Årsredovisning - 2019