Kundservice

I den här sektionen hittar du e-tjänster, blanketter, villkor, broschyrer och instruktioner på ett samlat ställe.

Observera

Just nu får många e-postmeddelande om att det finns avvikelser att rätta i en lönerapport. Om du redan har rättat avvikelser kan du bortse från meddelandet.

Logga in på Mina sidor

Välj sektion att logga in på:

Privat

Företag  
 - Rapportera eller justera löner för 2023
 - Instruktioner månadsrapportering

ESA

Möt våra medarbetare

Positiv energi driver oss som jobbar på Fora​ framåt. Med engagemang som bränsle kan vi ​komma hur långt som helst. Vi får saker att ​hända för att vi tillsammans ger det lilla extra. ​Under vårt tak samlas individer med en bred palett av kompetenser och erfarenheter, ​redo att dela med sig av sin kunskap för att ​få andra och Fora att växa.

Josefine hjälper kollegorna att göra arbetsdagen effektivare

Josefine Bergman Heineman är en av de som driver arbetet med att strukturera Foras dokumenthantering. Det är ett omfattande arbete som kräver såväl drivkraft som entusiasm, något Josefine har gott om.

Erik kvalitetssäkrar dataflöden och löser problem för handläggare

När handläggare behöver hjälp med något som rör affärssystemet är det Erik Gråhns och hans kollegor inom systemstöd som löser problemen. Teamet på systemstöd kan ses som en form av specialister som är länken mellan it och verksamheten.

Olga tog steget från hovmästare till systemutvecklare

Mycket eget driv och intensiva studier tog Olga Korobeinik till ett nytt kapitel i yrkeslivet. Hon lämnade restaurangbranschen och började arbeta som systemutvecklare på Fora. ”Det bästa valet jag har gjort”, säger hon själv.

Hanna jobbar ständigt med förändringar

Förändringar är det bästa Hanna Bergsman vet. Därför trivs hon också väldigt bra som verksamhetsspecialist och införandeansvarig på Kundservice processutveckling. Fora är mitt i en förändringsresa med mycket utveckling och förändring av verksamhetens arbetsprocesser. Och det är här Hanna kommer in.

Eva uppskattar all kunskap inom Fora

Som produktionsledare på IT–avdelningen är Eva Alexanderssons uppdrag att hålla samman Foras alla maskinella bearbetningar med mängder av information. En av de mest omfattande produktionerna är de cirka tre miljoner pensions­besked som skickas varje år.

Thomas vill göra tjänste­pension begripligt

Thomas Billberger är pensions­specialist på Fora och uppskattar att jobbar på ett företag som arbetar hårt för att skapa trygghet för sina kunder. Och han drivs av att göra tjänste­pension mer begripligt.

Afshin är dörröppnare och problemlösare för sitt team

Som gruppchef på avdelning It Leverans jobbar Afshin Mohammadi tillsammans med sitt team mitt i Foras pågående förändringsresa. Uppdraget är att förenkla och digitalisera Foras erbjudande och tjänster.

Afshin Mohammadi

Anna gör komplex information lätt att förstå

Språk och begriplighet är Anna Forslins käpphästar. Som e-tjänsteansvarig arbetar hon med att göra det enkelt för besökarna på fora.se att förstå informationen och att använda e-tjänsterna. I jobbet ingår att lära sig något nytt – så gott som varje dag.

Anna Forslin

Helene gillar när arbetet kräver fokus och snabbhet

Som affärsutvecklare på Fora har Helene Sjölander ett varierande och stundtals intensivt arbete. Det handlar om allt från att ta fram långsiktiga strategier till att vara med och lösa operativa frågeställningar. Ibland kräver arbetet extra fokus och snabbhet. Då trivs Helene som allra bäst.

Simon bytte från it-service till handläggare för att lära sig mer om Fora

Simon Gothin hjälpte tidigare sina kollegor med allt från tekniken i konferensrum till att fixa en krånglande dator. Men lusten att lära sig ännu mer om Fora fick honom att välja en ny väg – som handläggare.

Simon Gothin

Marias nyfikenhet har lett till en spännande utvecklingsresa

När Maria Lidström klev in på Fora 2016 visste hon inte att det var ett första steg på en spännande utvecklingsresa. Hon började i Foras reception och är idag kommunikations­partner på Kommunikation och Marknad. En avdelning som hon tycker är jättehäftigt att arbeta på. 

Maria Lidström

Joakim får energi när medarbetarna utvecklas

Delegera ansvar och se medarbetare ta nya steg, växa och utvecklas. Det är några av de största drivkrafterna för Joakim Lindblad i uppdraget som avdelningschef för Kundservice processutveckling.